Офіційний сайт Куп’янської міської ради, міського голови, виконавчого комітету
Центр надання адміністративних послуг інформує!
Центр надання адміністративних послуг інформує!

Поділитися новиною:

Центр надання адміністративних послуг інформує!

НОТАРІАЛЬНЕ ЗАСВІДЧЕННЯ ВІРНОСТІ ПЕРЕКЛАДУ ДОКУМЕНТІВ

Порядок засвідчення вірності перекладу документа нотаріусом врегульовано статтею 79 Закону України «Про нотаріат» та главою 8 розділу ІІ Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України (далі – Порядок).

Засвідчити вірність перекладу документа з однієї мови на іншу вправі будь-який нотаріус України, як державний, так і приватний.

Крім того, відповідно до вимог статті 38 Закону України «Про нотаріат» консульські установи України також засвідчують вірність перекладу документів з однієї мови на іншу.

Нотаріус засвідчує вірність перекладу документа з однієї мови на іншу, якщо він знає відповідні мови, з яких або на які перекладається документ, за усним зверненням заінтересованої особи, а також за клопотанням заінтересованої особи при вчиненні іншої нотаріальної дії.

Якщо нотаріус не знає відповідних мов (однієї з них), переклад документа може бути зроблено перекладачем, справжність підпису якого засвідчує нотаріус.

Для перекладу надаються оригінали документів або їх нотаріально засвідчені копії. Документи, викладені на двох і більше окремих аркушах, що подаються для засвідчення вірності перекладу або засвідчення справжності підпису перекладача, повинні бути з’єднані у спосіб, що унеможливлює їх роз'єднання без порушення цілісності, пронумеровані і скріплені підписом відповідної посадової особи та печаткою юридичної особи (у разі наявності), яка видала документ.

Також звертаємо увагу, що нотаріуси не приймають для вчинення нотаріальних дій документи, які не відповідають вимогам законодавства або містять відомості, що принижують честь, гідність та ділову репутацію фізичної особи або ділову репутацію юридичної особи, які мають підчистки або дописки, закреслені слова чи інші незастережені виправлення, документи, тексти яких неможливо прочитати внаслідок пошкодження, а також документи, написані олівцем (вимоги до документів передбачені главою 8 розділу І Порядку).

Документи можуть надаватися як фізичними особами (свідоцтво про шлюб, свідоцтво про народження, свідоцтво про смерть, паспорт, трудова книжка тощо), так і юридичними особами (статут, свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи, ліцензія тощо).

Складені за кордоном документи, приймаються нотаріусом для вчинення перекладу лише за наявності проставлення на них апостиля або відмітки про їх легалізацію.

Слід зазначити, що переклад робиться з усього документа, в тому числі з печатки (штампу).

Переклад, розміщений на окремому від оригіналу чи копії аркуші, прикріплюється до нього, прошнуровується і скріплюється підписом нотаріуса і його печаткою.

Засвідчення вірності перекладу тексту документа з однієї мови на іншу нотаріусом

Якщо нотаріус засвідчує вірність перекладу документа з однієї мови на іншу, тексти перекладів викладаються на спеціальних бланках нотаріальних документів як на лицьовому, так і на зворотньому боці цих бланків, що передбачено пунктом 6.15 Правил ведення нотаріального діловодства.

При цьому, нотаріусом застосовуються посвідчувальні написи, форми яких передбачені Правилами ведення нотаріального діловодства.

Якщо необхідний посвідчувальний напис, який би відповідав вчинюваній нотаріальній дії, відсутній, нотаріус може застосовувати ту з форм, яка найбільше відповідає цій нотаріальній дії, із застосуванням окремих елементів інших посвідчувальних написів.

Засвідчення вірності перекладу тесту документа з однієї мови на іншу нотаріусом може оформлятися двома способами.

Текст перекладу може бути викладений окремо від тексту документа. В такому випадку перекладається весь текст документа, включаючи посвідчувальний напис нотаріуса. Під текстом перекладу вчиняється посвідчувальний напис українською мовою про засвідчення вірності перекладу нотаріусом за формою № 72. Переклад, що зроблено на окремому аркуші, прикріплюється до документа, прошнуровується і скріплюється підписом нотаріуса і його печаткою.

Застосовується викладення текстів документа та перекладу на одному аркуші. У цьому випадку переклад документа вміщується поруч з його оригіналом на одній сторінці, розділеній вертикальною рискою таким чином, щоб оригінальний текст розташовувався з лівого боку, а переклад – з правого. Переклад має бути зроблений з усього тексту документа, що перекладається, і закінчуватися підписами. Під українським та іноземним текстами нотаріусом вчиняється один посвідчувальний напис українською мовою про посвідчення документа за формою 42. Одночасно в посвідчувальному написі зазначається про засвідчення вірності зробленого нотаріусом перекладу.

Також, можливим є одночасне засвідчення вірності копії документа та перекладу з нього з використанням посвідчувального напису за формою
№ 60.

Засвідчення справжності підпису перекладача

Нотаріус засвідчує справжність підпису перекладача на перекладі тексту документа за правилами, передбаченими пунктом 6 глави 7 розділу ІІ Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України.

Підпис перекладача на нотаріальному документі виконується ним власноручно у присутності нотаріуса.

При засвідченні справжності підпису перекладача, нотаріусу необхідно встановити особу перекладача, а також його кваліфікацію.

У Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України прямо не вказано, яким кваліфікаційним вимогам повинен відповідати перекладач, а лише зазначено, що перекладач разом з документом, який встановлює його особу, повинен надати документ, що підтверджує його кваліфікацію.

При перевірці кваліфікації перекладача доцільно встановлювати:

1) яку освіту має особа;

2) яка спеціальність зазначена в дипломі в залежності від року отримання диплому;

3) чи є особа перекладачем за посадою.

В останньому випадку бажано отримувати довідку з місця працевлаштування про посаду перекладача та мови, які він може використовувати для перекладу.

При засвідченні справжності підпису перекладача нотаріус використовує посвідчувальні написи за такими формами № 41, 43, 57, 61, 67, 73.

Нотаріус, засвідчуючи справжність підпису перекладача, не несе відповідальності за неправильно зроблений переклад, не посвідчує факти, викладені у документі, а лише підтверджує, що підпис зроблений певною особою, та те, що кваліфікацію такої особи перевірено.

При одночасному вчиненні будь-яких нотаріальних дій з одночасним засвідченням справжності підпису перекладача та/або засвідчення вірності письмового перекладу документа нотаріусом вважається, що вчиняються дві нотаріальні дії, і кожній з них присвоюється окремий реєстровий номер.

Web-адреса: kupyansk-rada.gov.ua/news/id/2650 | Переглядів: 50Дата публікації: 08:33 14.04.2017
Пошук
Анонс подій
18.02.2018
19.02.2018
день - Виставка – панорама до Дня вшанування героїв Небесної Сотні «Небесна Сотня: герої, які змінили хід історії». Виставка – панорама до Дня вшанування героїв Небесної Сотні «Небесна Сотня: герої, які змінили хід історії». Організатор:Грініна Л.В.,всі групи читачів Час проведення:19.02.2018 (протягом дня) Місце проведення:МБ№2
день - Бесіда біля книжкової виставки до Всесвітнього дня підтримки жертв злочинів «Школа виживання» Бесіда біля книжкової виставки до Всесвітнього дня підтримки жертв злочинів «Школа виживання» Організатор:Відп. Григорова А.М. Учасники: користувачі різних вікових груп Час проведення:19.02.2018 (протягом дня) Місце проведення:Міська бібліотека №3
день - Короткотерміновий семінар з підвищення кваліфікації для викладачів класу гітари мистецьких шкіл Короткотерміновий семінар з підвищення кваліфікації для викладачів класу гітари мистецьких шкіл Організатор:Викладач Кочитов С. В. Час проведення:19.02.2018 (протягом дня) Місце проведення:ОНМЦ ПК м. Харків
10:00 - Апаратна нарада з керівниками відділів управління фінансів Апаратна нарада з керівниками відділів управління фінансів Організатор:Начальник управління фінансів КМР Замула Л.В. Час проведення:19.02.2018 10:00 Місце проведення:м.Куп’янськ, пр-т. Конституції (колишня вул. Леніна),буд. 3, кб.38
10:00 - Особистий прийом громадян начальником відділу освіти Пасічник С.М. Особистий прийом громадян начальником відділу освіти Пасічник С.М. Організатор:Пасічник С.М. - начальник відділу освіти Час проведення:19.02.2018 10:00 Місце проведення:Кабінет начальника відділу освіти, відділ освіти, вул. Студентська, 2
13:00 - Апаратна нарада з керівниками структурних підрозділів відділу освіти Апаратна нарада з керівниками структурних підрозділів відділу освіти Організатор:Пасічник С.М. - начальник відділу освіти Час проведення:19.02.2018 13:00 Місце проведення:Кабінет начальника відділу освіти, відділ освіти, вул. Студентська, 2
20.02.2018
день - VIII Обласного конкурсу юних виконавців на класичній гітарі ім. В. Петрова VIII Обласного конкурсу юних виконавців на класичній гітарі ім. В. Петрова Організатор:Директор школи Акентьєва Н. А. Час проведення:20.02.2018 (протягом дня) Місце проведення:м. Харків
09:00 - Засідання міського методичного об’єднання вихователів дітей раннього віку закладів дошкільної освіти міста Засідання міського методичного об’єднання вихователів дітей раннього віку закладів дошкільної освіти міста Організатор:Пасічник С.М. - начальник відділу освіти Час проведення:20.02.2018 09:00 Місце проведення:Дошкільний навчальний заклад №8
10:00 - Траурний мітинг «Небесні захисники Вітчизни» Траурний мітинг «Небесні захисники Вітчизни» Організатор:Пухлич Р.І., Мотузний С.А., Буймер С.В., Водолажська К.В. Час проведення:20.02.2018 10:00 Місце проведення:Біля дошки загиблим куп’янчанам «Воїни світла
13:00 - Особистий прийом громадян начальником управління фінансів КМР Замули Л.В. Особистий прийом громадян начальником управління фінансів КМР Замули Л.В. Організатор:Начальник управління фінансів КМР Замула Л.В. Час проведення:20.02.2018 13:00 Місце проведення:м.Куп’янськ, пр-т. Конституції (колишня вул. Леніна),буд. 3, кб.38
13:30 - Міські змагання з шахів "Біла тура" серед учнів загальноосвітніх навчальних закладів Міські змагання з шахів "Біла тура" серед учнів загальноосвітніх навчальних закладів Організатор:Пасічник С.М. - начальник відділу освіти Час проведення:20.02.2018 13:30 Місце проведення:Куп’янська загальноосвітня школа №4
Докладніше
Стрічка подій:

16.02.2018р. у дошкільному навчальному закладі №2 відбулись урочистості з нагоди закриття міського туру обласного конкурсу "Кращий виховател ...

16.02.2018р. у дошкільному навчальному закладі №2 відбулись урочистості з нагоди закриття міського туру обласного конкурсу "Кращий вихователь Харківщини".

Станом на 16.02.2018 року в УПСЗН КМР фактично на обліку перебуває 1393 внутрішньо переміщені особи, з них осіб працездатного віку ...

Станом на 16.02.2018 року в УПСЗН КМР фактично на обліку перебуває 1393 внутрішньо переміщені особи, з них осіб працездатного віку – 319, дітей – 281, інвалідів – 87, пенсіонерів – 706.
14.02.18 року проведено засідання комісії при виконавчому комітеті Куп’янської міської ради щодо призначення всіх видів соціальних допомог та пільг громадянам, як виняток. На засіданні комісії розглянуто 31 звернення, в тому числі 7 – з питань надання пільг та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім‘ям, 24 – з питання призначення субсидій. За результатами засідання комісії 29 заявників отримали призначення. Відповідні рішення приймалися на підставі актів обстеження матеріально-побутових умов, виходячи з конкретних обставин, що склалися, як виняток, по зверненням громадян, які згідно діючого законодавства права на вказані допомоги на загальних підставах не мають.
15.02.18 року проведено засідання комісії при виконавчому комітеті Куп’янської міської ради з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам. Підтверджено факт проживання 68 внутрішньо переміщеним особам. Призупинено дію довідок до з’ясування підтвердження / не підтвердження факту проживання 9 особам.
Протягом тижня до управління праці та соціального захисту населення за призначенням державних соціальних допомог звернулося 73 особи, за призначенням житлових субсидій – 79 осіб.
За тиждень на особистому прийомі до начальника управління праці та соціального захисту населення Куп‘янської міської ради Ягодки Н.М. звернулося 2 особи з загальних питань соціального захисту. Заявникам надані роз‘яснення по суті.


15.02.2018р. під час особистиого прийому громадян начальником відділу освіти Пасічник С.М. звернень від громадян до начальника відділу освіт ...

15.02.2018р. під час особистиого прийому громадян начальником відділу освіти Пасічник С.М. звернень від громадян до начальника відділу освіти не надходило.

15.02.2018р. проведено засідання робочої групи з питань перевірки даних, наданих внутрішньо переміщеним особам, щодо фактичного місця прожив ...

15.02.2018р. проведено засідання робочої групи з питань перевірки даних, наданих внутрішньо переміщеним особам, щодо фактичного місця проживання

Засідання адміністративної комісії перенесено на 22.02.2018 р. ...

Засідання адміністративної комісії перенесено на 22.02.2018 р.

15.02.2018р. звернень від громадян до управління фінансів не надходило. ...

15.02.2018р. звернень від громадян до управління фінансів не надходило.

15.02.2018р. о 09:00 годині відбувся особистий прийом громадян заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Мацег ...

15.02.2018р. о 09:00 годині відбувся особистий прийом громадян заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Мацегорою Г. М.
На особистому прийомі до заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Мацегори Г.М. звернулась одна громадянка міста Куп’янська. За тематикою звернення стосувалось необхідності вирішення питання соціального захисту.
Заявниці надано роз’яснення про шляхи вирішення питання, звернення залишене на контролі.
Наступний особистий прийом громадян заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Мацегорою Г. М. відбудеться 01.03.2018р. о 09.00 годині.

15.02.2018р. у відділі освіти проведено прийом громадян з питань влаштування дітей до закладів дошкільної освіти міста. За підсумками прийом ...

15.02.2018р. у відділі освіти проведено прийом громадян з питань влаштування дітей до закладів дошкільної освіти міста. За підсумками прийому видано 2 направлення на влаштування дітей до ДНЗ, 4 дітей поставлено на облік для подальшого влаштування.

15.02.2018р. звернень від громадян до управління праці та соціального захисту населення не надходило. ...

15.02.2018р. звернень від громадян до управління праці та соціального захисту населення не надходило.

14.02.2018р. 17:00 - 14.02.2018р. 17:30 В Міському будинку культури выдбувся святковий концерт до Дня закоханих «Все починається з кохання…» ...

14.02.2018р. 17:00 - 14.02.2018р. 17:30 В Міському будинку культури выдбувся святковий концерт до Дня закоханих «Все починається з кохання…»

14.02.2018р. о 14:00 проведено засідання комісії при виконавчому комітеті Куп’янської міської ради щодо призначення всіх видів соціальних до ...

14.02.2018р. о 14:00 проведено засідання комісії при виконавчому комітеті Куп’янської міської ради щодо призначення всіх видів соціальних допомог та пільг громадянам, як виняток

14.02.2018р. 14:00 - 14.02.2018р. 14:30 В Міській бібліотеці №3 відбулась літературна година до дня закоханих «Складемо гімн любові» ...

14.02.2018р. 14:00 - 14.02.2018р. 14:30 В Міській бібліотеці №3 відбулась літературна година до дня закоханих «Складемо гімн любові»

Докладніше
Посилання
Версія для слабо- зорих