Офіційний сайт Куп’янської міської ради, міського голови, виконавчого комітету
КОЛЕКТИВНО-ДОГОВІРНА КАМПАНІЯ 2018
КОЛЕКТИВНО-ДОГОВІРНА КАМПАНІЯ 2018

Поділитися новиною:

КОЛЕКТИВНО-ДОГОВІРНА КАМПАНІЯ 2018

Шановні роботодавці, голови профспілок та представники трудових колективів!

Управління праці та соціального захисту населення Куп’янської міської ради  повідомляє, що наразі проходить колективно – договірна кампанія. Рекомендуємо до 1 квітня 2018 року переглянути і внести зміни та доповнення до діючих колективних договорів, а також, у разі розробки колективного договору вперше, або на новий строк, враховувати положення Територіальної, Генеральної і галузевих угод, законів України «Про колективні договори і угоди», «Про соціальний діалог в Україні» та інші.

У сфері трудових відносин та продуктивної зайнятості рекомендуємо до включення у колективні договори норм щодо:

- запровадження попереджувальних заходів для запобігання на підприємствах, незалежно від форми власності та господарювання, масових звільнень працюючих з ініціативи роботодавця;

- погодження питання скорочення більше 5% працівників протягом року з відповідним вищим органом профспілки (п. 2.1.11 ТУ);

- підвищення кваліфікації працівників не рідше одного разу на 5 років, а також проводити професійну перепідготовку та підвищувати кваліфікацію працівників у періоди їх неповної зайнятості та для працівників, які перебувають під загрозою вивільнення(п. 1.32 ГУ); 

- підвищення мотивації до праці. З цією метою не допускати необґрунтованого встановлення неповного робочого дня (тижня). У випадках тимчасових фінансово-економічних труднощів зменшувати тривалість робочого часу на період не більше трьох місяців, з оплатою відпрацьованого часу відповідно до вимог чинного законодавства України, але не менше законодавчо встановленого рівня мінімальної заробітної плати (п.2.1.7 ТУ);

- передбачення умов та механізму захисту прав своїх працівників у разі передачі частини робіт стороннім організаціям;

- обґрунтованого застосування строкових договорів, сумісництва, прийому працівників на тимчасову роботу тощо;

- запровадження стимулів  для працевлаштування та стажування молоді.

У сфері оплати праці :

Врахувати, що на 2018 рік Законом України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» від 07.12.2017 року № 2246-VIII, встановлені наступні розміри мінімальної заробітної плати:

у місячному розмірі: з 1 січня – 3723 грн.

у погодинному розмірі: з 1 січня – 22,41 грн.

Довідково: норма тривалості робочого часу для 5-денного робочого тижня  на 2018 рік – 1993 год.

Рекомендуємо для підприємств, установ, організацій шляхом домовленостей передбачати норми щодо:

- визначення системи оплати праці;

Увага , це важливо!

В даний час на підприємствах області все більшого поширення набувають безтарифні системи оплати праці. Найпоширенішим їх прикладом є грейдова та акордна системи оплати праці. Для мінімізації ризиків від її впровадження дуже важливо на рівні колективного договору закріпити:

- попереднє (не менше ніж за 3 місяці ) інформування профспілкового комітету про плановані зміни в організації оплати праці на підприємстві (ст. 49 – 4 КЗпП) та працівників - не менше ніж за 2 місяці (ст. 32 КЗпП) ;

- безпосередню участь профспілкового комітету в розробці критеріїв оцінки посад і професій для віднесення до певної групи грейдів і в проведенні оцінки посад;

- конкретного розміру тарифних ставок (посадових окладів) заробітної плати, міжпосадові, міжрозрядні співвідношення (п.2.5 ГУ).  

Важливо! Мінімальна тарифна ставка (посадовий оклад) не може бути нижчою рівня прожиткового мінімуму, установленого для працездатних осіб на 1 січня календарного року (із 01.01.2018 р. — 1762 грн.). На підприємствах, в організаціях не бюджетної сфери всіх форм власності тарифна ставка робітника I розряду встановлюється у розмірі, визначеному відповідною галузевою угодою. Для галузей, де не укладено галузеві угоди, або їх положення не регулюють розмір тарифної ставки робітника I розряду - на рівні, що не менше як на 10% перевищує визначений Законом України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» прожитковий мінімум для працездатної особи;

- встановлення переліку доплат і надбавок в розмірах не нижче передбачених законодавством, Генеральною, галузевими угодами;

- заходів, спрямованих на збільшення частки оплати праці в операційних витратах з реалізованої продукції, робіт, послуг (п.2.41 ГУ);

- вжиття невідкладних заходів у випадку утворення заборгованості із заробітної плати та зі сплати єдиного соціального внеску;

- складання погодженого з первинною профспілковою організацією графіку погашення заборгованості;

- розробки, спільно з профкомом, заходів для повного повернення боргів з виплати заробітної плати, страхових внесків до Пенсійного фонду України та єдиного соціального внеску;

- надання роботодавцем на вимогу виборних профспілкових органів інформації про наявність коштів на рахунках підприємства, установи, організації у разі затримки виплати заробітної плати; 

- своєчасної видачі, за зверненням працівників, довідок про суму заборгованої заробітної плати;

- у разі необхідності, встановити підсумований облік робочого часу , визначити категорії працівників, для яких він встановлюється, а також обліковий період (місяць, квартал, півріччя, рік) (ст. 61 КЗпП, наказ Міністерства праці та соціальної політики України № 138 від 19.04 . 2006р.); розробити Положення про застосування підсумованого обліку робочого часу, яке зробити додатком до колективного договору.

У сфері охорони праці та здоров'я  слід приділити увагу питанням:

- вжиття комплексних заходів щодо досягнення встановлених нормативів безпеки, гігієни праці та виробничого середовища, підвищення існуючого рівня охорони праці, запобігання випадкам виробничого травматизму, професійного захворювання, промисловим аваріям і пожежам, забезпечення джерел та обсягів їх фінансування, не менше передбаченого законом, чинними галузевими та територіальними угодами, контроль профспілок за виконанням зазначених заходів.  (Вони формуються згідно «Переліку заходів та засобів з охорони праці, витрати на здійснення та придбання яких включаються до витрат», затвердженого постановою КМУ від 27.06.03 року N 994 (із змінами згідно Постанови КМУ від 30.03.2011р. N 321), який є вичерпним. Інші заходи, не передбачені вище названою постановою КМУ, вносяться у розділ колективного договору «Охорона праці». На відміну від колективного договору вказані комплексні заходи розробляються та затверджується щорічно. Комплексні заходи викладаються окремим додатком до колективного договору);

- спрямування коштів на охорону праці в обсязі не менше законодавчо встановленого мінімального рівня витрат на охорону праці – для не бюджетних організацій -  не менше 0,5 відсотка від фонду оплати праці за попередній рік{частина третя ст. 19 в редакції Закону  України «Про охорону праці» від 02.06.2011 р.№ 3458-VI }; для бюджетних організацій -  визначення конкретної суми з урахуванням фінансових можливостей підприємства, установи, організації {частина четверта ст. 19 в редакції Закону України  від 28.12.2014р. № 77-VIII } (2.78 ГУ);

- оздоровлення працівників, які працюють у шкідливих та важких умовах праці (п. 2.71 ГУ);

- організації для працівників та представників профспілок на підприємстві, в організації чи установі необхідного навчання з питань охорони праці (п.2.73 ГУ);

- організації своєчасного і кваліфікованого надання першої домедичної та невідкладної медичної допомоги потерпілим від нещасних випадків і аварій на виробництві, створення служб гігієни праці (п. 2.74 ГУ);

- безперешкодного доступу до робочих місць представників відповідної профспілки для здійснення громадського контролю за додержанням законодавства про працю та про охорону праці, соціально-економічних прав працівників ( п.2.75 ГУ);

- недопущення притягнення до відповідальності працівників внаслідок вчинених ними належним чином дій щодо захисту своїх прав з питань охорони праці, або працівників, які відмовились від виконання роботи чи залишили роботу і мали достатні підстави вважати, що вона становить безпосередню й серйозну небезпеку для їх життя чи здоров'я, життя та здоров'я інших людей ( п.2.77 ГУ);

- організації профілактичної роботи для попередження виробничого травматизму і професійних захворювань (п. 2.82. ГУ);

- стимулювання окремих працівників, колективів, які є активістами здорового способу життя у боротьбі зі шкідливими звичками ( п.4.5.3. ТУ);

- визначення переліку робіт, де через умови виробництва працівнику неможливо установити перерву для відпочинку і харчування, передбачити створення умов для прийняття їжі працівниками, зайнятими на таких роботах( п. 4.5.4 ТУ);

- забезпечення працівників спецодягом, спецвзуттям, іншими засобами індивідуального та колективного захисту, а також миючими та знезаражуючими речовинами (п. п. 4.1.14, 4.2.3. ТУ);

- своєчасне проведення атестації робочих місць за умовами праці (не рідше 1 разу на 5 років), узгодження профкомом графіків її проведення та результатів атестації, контроль за наданням працівникам пільг і компенсацій за шкідливі (особливо шкідливі) та важкі умови праці за результатами атестації робочих місць, ознайомлення працівників з результатами атестації робочих місць та долучення наказів про результати атестації до особистої справи працівників;

- участі представників первинних профспілкових організацій у розслідуванні нещасних випадків на виробництві, аналізу причин виробничого травматизму і професійної захворюваності, виявлення прихованих нещасних випадків, не допущення випадків безпідставного звинувачення самих потерпілих.

У сфері соціального захисту, соціальних прав і гарантій працівників.

Рекомендувати включати до колективних договорів положення щодо:

- надання додаткових, порівняно із законодавством, трудових і соціально-побутових пільг для працівників (додаткові оплачувані відпустки, пільги за вислугу років, вихідну допомогу, виплату у зв'язку з виходом на пенсію, компенсації (на придбання ліків, твердого палива, оплату комунальних платежів) для ветеранів праці, інвалідів, сімей з дітьми-інвалідами) тощо;

- надання додаткових пільг та компенсацій працівникам, які приймають або приймали участь в АТО, та членам їх родин; (Слід врахувати, що за працівниками,  призваними на строкову військову службу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період або прийнятими на військову службу за контрактом у разі виникнення кризової ситуації, що загрожує національній безпеці, оголошення рішення про проведення мобілізації та (або) введення воєнного стану на строк до закінчення особливого періоду або до дня фактичної демобілізації, зберігаються місце роботи, посада і середній заробіток на підприємстві, в установі, організації, фермерському господарстві, сільськогосподарському виробничому кооперативі незалежно від підпорядкування та форми власності і у фізичних осіб - підприємців, в яких вони працювали на час призову.

Учасникам бойових дій, інвалідам війни, статус яких визначений Законом України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", надається додаткова відпустка із збереженням заробітної плати тривалістю 14 календарних днів на рік п.12, ст..12 вказаного Закону України).

- надання допомоги ветеранам праці, війни, військової служби, інвалідам, малозабезпеченим працівникам, сім’ям з дітьми, пенсіонерам;

- відрахування коштів на рахунки виборних органів первинних профспілкових організацій на культурно-масову, фізкультурну та оздоровчу роботу (не менше ніж 0,3% від фонду оплати праці);

- забезпечення гендерної рівності працівників відповідно до Закону України від 08.09.2005 № 2866-ІV «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків»;

- забезпечення роботодавцями повного виконання обов’язку щодо офіційного документального оформлення фактичних трудових відносин з працівниками та виплати їм заробітної плати, збереження та передачі до архівних установ документів особового складу.

 

Нагадуємо, що повідомну реєстрацію колективних договорів (угод) підприємств, організацій та установ, зареєстрованих по м. Куп’янську, проводить управління праці та соціального захисту населення Куп’янської міської ради  за адресою: м. Куп’янськ, вул. 1 Травня, 6, каб. 211. Консультацію з цього питання можна отримати за телефоном: 5-37-36.

 

      Начальник відділу з питань праці

      та соціально-трудових відносин

      управління праці та соціального

      захисту населення Куп’янської міської ради                                                       О.В.Гаврилова

Web-адреса: kupyansk-rada.gov.ua/news/id/5185 | Переглядів: 98Дата публікації: 15:31 12.02.2018

Центр надання
адміністративних
послуг

Пошук
Анонс подій
25.05.2018
08:00 - Свято Останнього дзвоника Свято Останнього дзвоника Організатор:Пасічник С.М. - начальник відділу освіти Час проведення:25.05.2018 08:00 Місце проведення:Заклади загальної середньої освіти міста
11:00 - Проведення засідання робочої групи з питань перевірки даних, наданих внутрішньо переміщеним особам, щодо фактичного місця проживання Проведення засідання робочої групи з питань перевірки даних, наданих внутрішньо переміщеним особам, щодо фактичного місця проживання Організатор:УПСЗН Час проведення:25.05.2018 11:00 Місце проведення:м. Куп’янськ, вул. 1 Травня, 6, каб. 217 УПСЗН
17:00 - Випускний вечір: «До побачення, школо!» Випускний вечір: «До побачення, школо!» Організатор:Учні ДМШ № 2 О.В.Кашуба Час проведення:25.05.2018 17:00 Місце проведення:Зал ДМШ № 2
26.05.2018
27.05.2018
Докладніше
Стрічка подій:

Станом на 25.05.2018 року в УПСЗН КМР фактично на обліку перебуває 1415 внутрішньо переміщених осіб, з них осіб працездатного віку – 326, ді ...

Станом на 25.05.2018 року в УПСЗН КМР фактично на обліку перебуває 1415 внутрішньо переміщених осіб, з них осіб працездатного віку – 326, дітей – 295, інвалідів – 87, пенсіонерів – 707.
Протягом тижня до управління праці та соціального захисту населення за призначенням державних соціальних допомог звернулося 52 особи, за призначенням житлових субсидій – 829 осіб.
За тиждень звернень від громадян до начальника управління праці та соціального захисту населення Куп‘янської міської ради Ягодки Н.М. не надходило.

25.05.2018р. у закладах загальної середньої освіти міста пройшло свято Останнього дзвоника. В урочистих заходах взяли участь учні та їхні ба ...

25.05.2018р. у закладах загальної середньої освіти міста пройшло свято Останнього дзвоника. В урочистих заходах взяли участь учні та їхні батьки, працівники закладів освіти, почесні гості. Детальніше на головній сторінці сайту.

24.05.2018р. у відділі освіти проведено особистий прийом громадян начальником відділу освіти Пасічник С.М. Під час особистого прийому зверне ...

24.05.2018р. у відділі освіти проведено особистий прийом громадян начальником відділу освіти Пасічник С.М. Під час особистого прийому звернень від громадян до начальника відділу освіти не надходило.

24.05.2018р. звернень від громадян до управління фінансів не надходило. ...

24.05.2018р. звернень від громадян до управління фінансів не надходило.

24.05.2018р. 11:00 - 24.05.2018р. 12:00 В міській бібліотеці №3 відбувся бібліотечний урок до дня слов’янської писемності «Так з’явилися пер ...

24.05.2018р. 11:00 - 24.05.2018р. 12:00 В міській бібліотеці №3 відбувся бібліотечний урок до дня слов’янської писемності «Так з’явилися перші книги»

24.05.2018р. на базі п’яти пунктів тестування, розташованих у закладах освіти м. Куп’янськ, проведено зовнішнє незалежне оцінювання випускни ...

24.05.2018р. на базі п’яти пунктів тестування, розташованих у закладах освіти м. Куп’янськ, проведено зовнішнє незалежне оцінювання випускників 11-х класів з української мови та літератури, у якому взяли участь 100% випускників закладів загальної середньої освіти міста.

24.05.2018р. у відділі освіти проведено прийом громадян з питань влаштування дітей до закладів дошкільної освіти міста. За підсумками прийо ...

24.05.2018р. у відділі освіти проведено прийом громадян з питань влаштування дітей до закладів дошкільної освіти міста. За підсумками прийому видано 7 направлень на влаштування дітей до ДНЗ, 3 дітей поставлено на облік для подальшого влаштування.

24.05.2018р. звернень від громадян до управління праці та соціального захисту населення не надходило. ...

24.05.2018р. звернень від громадян до управління праці та соціального захисту населення не надходило.

22.05.2018р. звернень від громадян до управління фінансів не надходило. ...

22.05.2018р. звернень від громадян до управління фінансів не надходило.

22.05.2018р. І (міський) етап дитячо-юнацької військово-патріотичної гри "Сокіл"("Джура") перенесено на 23.05.2018. ...

22.05.2018р. І (міський) етап дитячо-юнацької військово-патріотичної гри "Сокіл"("Джура") перенесено на 23.05.2018.

22.05.2018р. на базі Куп’янської загальноосвітньої школи №11, Куп’янського автотранспортного коледжу проведено зовнішнє незалежне оцінювання ...

22.05.2018р. на базі Куп’янської загальноосвітньої школи №11, Куп’янського автотранспортного коледжу проведено зовнішнє незалежне оцінювання випускників 11-х класів з математики, у якому взяли участь 122 учня 11-х класів закладів загальної середньої освіти міста.

21.05.2018р. у відділі освіти проведено апаратну нараду з керівниками структурних підрозділів відділу освіти Куп’янської міської ради. Під ч ...

21.05.2018р. у відділі освіти проведено апаратну нараду з керівниками структурних підрозділів відділу освіти Куп’янської міської ради. Під час апаратної наради були обговорені питання організованого закінчення навчального року, проведення урочистостостей з нагоди свята "Останній дзвоник" та організації участі випускників у ЗНО-2018.

Докладніше
Посилання
Версія для слабо- зорих